Creant una aula artística per a nens d'1 a 2 anys

Petita guia per a docents de llar d'infants per equipar una aula creativa

Aula creativa i artística

Estàs cercant idees per equipar la teva aula artística per a petits d'1 a 2 anys? Aquí us proporcionem una guia completa per preparar un espai segur, estimulant i ple d'oportunitats creatives.

Coses a tenir en compte per una aula creativa:

1. L'aula

El primer que cal considerar és l'espai. Ha de ser ampli, segur i ben il·luminat. Les àrees específiques per a dibuix, pintura i modelatge ajudaran els nens i nenes a entendre i respectar l'ordre de l'aula.

2. Mobiliari per material creatiu

Aquest ha de ser resistent, de baixa alçada i fàcil de netejar. Les taules i cadires petites són ideals per a aquestes edats. També és útil incloure prestatgeries obertes per facilitar l'accés als materials.

Veure taules · Veure cadires · Veure mobles per aula creativa

3. Àrea de pintura

Crea un espai amb cavallets d’alçada ajustable i papers grans per pintar. Inclou pintures de dits que no siguin tòxiques i fàcils de netejar. Recorda proporcionar pitets o bates impermeables.

4. Àrea de dibuix

5. Àrea de modelat:

Proporcioneu argila no tòxica o plastilina suau per estimular l'habilitat motriu fina. Inclou talladors de formes i rodets.

Veure plastilina, modelatge i complements

6. Materials extres:

També disposa de paper de construcció, cola no tòxica, purpurina, pompons i altres materials que ajudin a treballar la textura i la creativitat.

Veure material manualitats

7. Emmagatzematge:

Mantingues-ho tot en ordre amb caixes i contenidors etiquetats. Això ajudarà els nens a comprendre on trobar i guardar els materials.

Veure material organitzador

8. Seguretat:

Assegureu-vos que no hi ha objectes punxants o coses petites que puguin ser empassats. És important que el docent sempre supervisi les activitats.

Crear una aula artística no només fomenta la creativitat, també ajuda a desenvolupar habilitats motrius i cognitives i a bons hàbits de treball. És essencial per als docents d'escola bressol equipar les seves aules artístiques de manera adequada per oferir un espai d'aprenentatge efectiu, segur i, sobretot, molt divertit!

Material manualitats aula creativa