Temes

De la panera dels tresors al joc heurístic

Els petits actuen i juguen amb tot allò que tenen al seu abast. Descobreix la panera dels tresors i el joc heurístic, dues activitats on l’exploració i la descoberta dels objectes són les protagonistes.

Normativa purpurina

La panera dels tresors i el joc heurístic són un bon recurs per treballar l'educació sensorial. Són activitats que agraden molt als infants, senzilles i pràctiques que comparteixen un mateix objectiu: que els més petits explorin els materials de manera lliure, despertant la seva curiositat i afavorint l’autoaprenentatge.

Ambdues activitats van ser ideades per Elinor Goldschmied, educadora i pedagoga (1910-2009). La britànica tenia molt present la importància del respecte cap al moment maduratiu i evolutiu del nen, on l’adult només és un observador, una presència que no interfereix en l’acció del nen.

La panera dels tresors

La panera dels tresors és un joc dirigit als infants de 6 a 10/12 mesos que facilita la descoberta i promou l’atenció i la concentració.

Consisteix en oferir una panera de vímet àmplia i no molt profunda plena de materials quotidians pensats per a que puguin ser manipulats lliurement, afavorint la seva curiositat, manipulació, exploració, l’estimulació dels sentits així com la capacitat de coordinar ull, mà i boca.

Des d’Hiper Escola us recomanem el cistell de palmell natural de Petit Boum, elaborat artesanalment el que el fa únic, resistent, natural i biodegradable o bé la safata de vímet de grans dimensions

Joc heurístic

Com evolució natural a aquesta panera dels tresors, apareix el concepte de joc heurístic, desenvolupat també per Goldschmied. En aquest cas, està adreçat a infants de 12 als 24 mesos, moment en el que comencen a caminar i a descobrir de forma autònoma el món que els envolta.

L’activitat consta de dues parts. La primera fase consisteix en escollir i combinar lliurement els objectes que més els hi interessen. Algunes accions consistiran en agrupar i separar, omplir i buidar o apilar.

La segona fase és la de recollida, on els infants, i amb l’ajuda d’un adult, endrecen tot el material, es desplacen per l’espai, seleccionen els objectes, observen les seves diferències i similituds, així com agrupen i classifiquen els materials per tipus.

A la nostra web tenim un espai dedicat a aquesta activitat de joc on hi trobareu una gran varietat de producte.