Tecnologia per l'aula

Eines tecnològiques essencials per a l'aula

Repassa i complementa els materials tecnològics per fer una classe dinàmica

Monitor interactiu escolar

En l'actualitat, el món educatiu s'ha tornat molt dinàmic, la integració de tecnologia s'ha tornat essencial per enriquir l'experiència d'aprenentatge. Pels/les docents, és crucial identificar el material tecnològic més útil i interessant per a impartir les classes a l'escola i instituts, facilitant així l'ensenyament efectiu i mantenir l'atenció dels estudiants.

Monitors Interactius:

Els monitors interactius ofereixen una plataforma versàtil per presentar contingut de manera visual i participativa. Permeten als professors/es crear lliçons interactives, fomentant la participació dels estudiants i facilitant la comprensió de conceptes complexos.

Veure monitors interactius

Tablets i ordinadors portàtils educatius:

La integració de dispositius mòbils, com ara tauletes i ordinadors portàtils, juntament amb aplicacions educatives especialitzades, ofereix als/les docents eines personalitzades per adaptar-se a diferents estils d'aprenentatge. Això fomenta la individualització del procés educatiu i augmenta la participació dels estudiants. Per tenir un material adient a l'ús intens dels estudiants, hi ha tota una gamma de portàtils i tablets preparades per l'educació: robustes, resistents a caigudes, fàcils de configurar, amb un rendiment alt a un preu molt assequible.

Veure tablets i portàtils

Mobiliari tecnològic:

Més enllà dels aparells tecnològics i el seu rendiment, necessitem el seu manteniment i que el seu ús sigui pràctic. Per aquest motiu hi ha tot un mobiliari per guardar amb clau, mentre es carreguen els portàtils i tablets per la següent classe.Per tal de facilitar la utilització a diferents espais, aquest mobiliari sol disposar d'unes rodes per desplaçar d'un sol cop tot el material.

Veure mobiliari tecnològic

Càmeres per videoconferència:

el món tecnològic ens permet a estar, virtualment, en molts llocs en poc temps. La utilització de webcam per fer reunions, treballs en grup amb altres escoles, o poder tenir xerrades de persones expertes a l'aula de forma remota, obre tot un món de possibilitats.
A més, per poder ensenyar als alumnes els diferents exercicis o experiments que s'està realitzant, es poden utilitzar les càmeres per educació per projectar a la pantalla, on tots els alumnes podran veure sense problemes l'activitat.

Veure càmeres per videoconferències

Projectors:

Tot i la irrupció dels monitors interactius, els projectors continuen usant-se per esdeveniment que es necessita una pantalla de visualització molt gran, com en sala de conferències, pavellons o teatres. La seva gran resolució d'imatge fa que presentacions, xerrades o classes per un gran nombre d'alumnes sigui clau per oferir una activitat de qualitat.

Veure projectors

Realitat Virtual (RV) i Realitat Augmentada (RA):

Tot i ser una tecnologia que fa temps que la tenim a les nostres vides, la RV i la RA no són les tecnologies més usades a les escoles. Aquesta tecnologia transforma l'aprenentatge submergint als estudiants en entorns virtuals o superposant informació digital al món real. Els professors poden usar aquestes tecnologies per crear experiències immersives que fan que els conceptes abstractes cobrin vida, millorant la retenció i comprensió.

Sistemes de gestió de l'aprenentatge (LMS):

Els LMS simplifiquen l'administració i la distribució de materials educatius, promovent la comunicació eficient entre professors/es i estudiants. Faciliten la creació d'avaluacions en línia, el seguiment del progrés de l'estudiant i la col·laboració en temps real.

Optimitzar l'ús d'aquestes tecnologies a l'aula no només millora la qualitat educativa, sinó que també prepara els estudiants per a un món cada cop més digitalitzat. Els professors, en adoptar aquestes eines tecnològiques, es converteixen en facilitadors d'experiències d'aprenentatge més interactives i adaptades a les necessitats individuals dels seus alumnes.

Aula informàtica