VEX GO - Robòtica educativa

VEX GO,
la robòtica escolar per a primària

Després de la VEX 123, hi ha vida! És VEX GO.
T'expliquem les seves característiques principals i avantatges.

VEX GO - Robòtica Escolar per primària

Vex Robotics ha començat l'any amb 2 novetats que de ben segur sacsejaran el món de robòtica educativa (llegir article) al nostre país i a mig món. Una, és el robot VEX 123 per edats de P3 fins a 1r/2n de primària. L'altre és VEX Go, per cursos de 1r/2n a 5è de primària.

Aquests 2 robots entrenen plenament, dins de l'ensenyament STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).

Si ja teniu coneixements en el món de la robòtica educativa, la VEX Go es pot comparar, per preu, accessoris i activitats, amb l'antic LEGO WEDO i LEGO Spike.

Característiques de la VEX GO:

Cicles: Està pensada per cicles de 1r/2n fins a 5è de primària. És la continuació natural, de la seva germana petita,
VEX 123.

Muntatge: Utilitza peces d'encaix i pins. Per facilitar la construcció, VEX ofereix una eina per treure i ficar fàcilment aquests pins.
Veure construccions

Vex Code: És el software per a programar per blocs de VEX. La marca ha creat un programa molt semblant a Scratch, completible amb Windows i Mac. Tots els robots de VEX (123, Go, IQ i V5) es programen amb aquest software, fent un projecte continuista. Veure software

Kit: Com ha destacat, el lot inicial de VEX Go incorpora motors, bateries, sensors de visió, sensors de contacte, Giroscopi, Electroimant, Comandaments-interruptors, a més de les peces d'encaix i d'altres. Veure lots VEX GO

Recursos Docents: Vex té una àrea de recursos i activitats per realitzar les classes de robòtica sense problemes. Els podeu trobar a Stemlabs/GO

Com funciona el robot VEX GO:

Vex Go - Robots Escolars

Dins una classe de robòtica educativa, poden haver-hi vàries activitats: construcció de robots, programació, activitats on els alumnes han de solucionar a través de la robòtica, ...

Els passos més comuns són:

1. Construcció del robot
2. Programació de les funcions del robot. Es farà a través del software VEX Code (programació per blocs), a través d'una table (per exemple).
3. Execució perquè el robot faci el que se li ha programat.

Dins de l'execució del robot hi ha 3 maneres diferents:

1. Mitjançant el comandament-interruptor:
Podem connectar aquests accessoris directament al robot i fer moure'l per comprovar el funcionament (tenen un petit joystick).

2. Programant amb Vex Code:
Com comentàvem, el robot es programa a través d'aquest software per blocs. Una vegada acabat el programa, s'executa la codificació i el robot, de forma autònoma, realitzarà les ordres.

3. Comandament virtual:
Dins la mateixa App, tenim l'opció de convertir la pantalla (tablet) en un comandament virtual, i fer anar el robot des de la distància de forma "manual".

Competició Vex GO:

Camps competició robòtica escolar Vex Go
La competició d'aquesta categoria és una mica diferent de les seves germanes grans (IQ i V5). En aquest cas hi ha disponible un camp amb diferents elements per recreat 4 temàtiques diferents:

1. Exploració científica oceànica
2. Reconstrucció tecnològica de la ciutat
3. Construcció d'enginyeria del poble
4. Expedició de Matemàtiques a Mart

Les proves de cada competició seran sobre un d'aquests temes, on els equips participants hauran de preparar per poder donar el màxim de les seves creacions.
En ser una competició totalment nova, de moment no us podem oferir més informació.

Per saber més, podeu entrar a la fitxa del producte
camp de competició VEX GO

Projecte de robòtica educativa VEX Robòtics

Projecte educatiu de Robòtica VEX

La marca americana, fa un pas de gegant amb la incorporació dels robots VEX 123 i VEX Go, que juntament amb VEX IQ i VEX V5 (abans anomenada VEX EDR), li permet crear un completíssim projecte educatiu de robòtica que anirà de P3 fins a la universitat.

Cada un dels seus productes, estan fets a consciència i amb la col·laboració d'un equip d'antics docents, per facilitar al màxim la implementació escolar, l'ensenyament STEM de qualitat i una varietat d'activitats escalables pensats per a cada cicle.

Podeu veure els diferents productes de VEX en els següents enllaços:

VEX 123  VEX GO  VEX IQ  VEX V5

Si no veus aquest vídeo, clica aquí