Robòtica educativa per a tots els cicles

Robòtica educativa, marques i projectes

Diferents projectes de robòtica per a diferents cicles escolars.

Aula Robòtica Educativa

Les matèries de noves tecnologies entren cada vegada amb més força a les aules. Els alumnes aprenen de forma gairebé automàtica els seus conceptes i habilitats. La robòtica educativa n'és una. Diferents marques, projectes educatius i productes, inunden el mercat. Per donar una mica de llum, us expliquem diferents productes de robòtica per a escoles i instituts.

Learning Resources

Per fer els primers passos en robòtica i programació, Learning Resources proposa 2 productes:

Let’s Go Code Activity set

Let’s Go Code Activity set:

Un joc purament de cartró, on s'aprendrà els principis bàsics de la programació. Funciona de manera molt senzilla. Es muntarà un circuit amb les rajoles de cartró. D'una banda un nen/a haurà de crear les ordres de direcció mitjançant fletxes per completar el circuit, i l'altre haurà de mirar aquestes fletxes i fer el circuit.

Mouse Code and Go

Mouse Code:

Ara ja fem servir un petit robot. El concepte és el mateix que lactivitat anterior. Els nens/es hauran de programar la seqüència de moviments que haurà de fer el robot ratolí per completar un circuit. El comandament és a la part superior del robot (fletxes de direcció).

tts-International Schools

La marca de productes escolars té una gamma molt extensa, però un dels seus productes més Top són els robots per a les primeres edats.

Bee bot - Robòtica Escolar

Bee bot:

Un producte estrella dins de la iniciació a la robòtica i programació. El funcionament és el mateix abans. Es proposa un circuit i el nen/a ha de “programar” la seqüència dels moviments que ha de fer el robot per completar-lo amb èxit. Utilitza uns botons de direcció just a sobre de l'abella. Hi ha molts tipus d'activitats i circuits (mantes amb dibuixos) on es treballa de manera didàctica.

Blue Bot - Robòtica Educativa

Blue bot:

És la germana gran de la Bee bot. La principal diferència és que la Blue bot funciona amb Bluetooth. Això vol dir que es pot programar des d'un ordinador o tablet. Podeu utilitzar els mateixos circuits i complements que la Bee bot.

Rugged Robot - Robòtica Escolar

Rugged Robot:

Seria la versió 4x4 de la Blue bot. Es pot programar a través d'ordinador, tauleta o pels botons de direcció que incorpora.

VEX Robotics

La marca nord-americana és tota una celebritat a la seva terra. Amb passos de gegant es va obrint camí a tot el món. Actualment el seu projecte robòtic és per a primària, secundària, batxillerat i Universitat, però ben aviat també tindrà una línia per als més petits. Igual que Lego, celebra un torneig anual on els alumnes hauran de superar el repte proposat.

La filosofia de VEX, fa que la competició sigui majoritàriament cooperativa entre els diferents equips, on reparteix diferents premis en finalitzar la competició (millor disseny, millor programació, millors moviments,...). Tota una declaració d'intencions!

Saber més sobre torneig VEX

Robòtica Escolar VEX 123

Vex 123:

De P3 a P5. Robot perfecte per iniciar-se als conceptes de programació seqüencial i resolució de problemes. Gràcies als seus sensors, les activitats poden ser molt variades. L'alumne podrà evolucionar gràcies a les 3 formes de programació que te: per botons, per a targetes i per programari VexCode (programació per blocs).

Robòtica Educativa VEX Go

Vex GO:

De 1r a 5è de primària. Es comencen a muntar robots amb peces de puntes. S'hi introdueixen conceptes de mecànica i enginyeria. La programació és per blocs (VexCode), a través de tauletes o ordinadors. Aquests robots porten sensors, CPU, peces de punta i engranatges de plàstic.

Robòtica Escolar VEX IQ

Vex IQ:

Per a primària i secundària. Els robots de VEX IQ són de peces de plàstic i es munten fàcilment per encaix. A diferència daltres marques, el robot es pot controlar amb un comandament o pot anar de forma automàtica. Tot i que la programació és fàcil i el muntatge també, és recomanable que els alumnes siguin de finals del cicle de primària.

Robòtica Educativa VEX V5

Vex V5:

Per a batxillerat i universitat. El nivell de sofisticació dels robots augmenta. Les peces ja són majoritàriament metàl·liques i cal eines per al muntatge. Això fa que es treballi molt més el tema de mecànica, enginyeria i programació.