Material escolar per esquerrans i esquerranes

Material per a gent esquerrana

4 productes bàsics pensats per esquerrans/es

Material Escolar per Esquerrans

Antigament els esquerrans i esquerranes han sofert prejudicis per part de diferents cultures i països. D’explicacions n’hi ha moltes, però es podria resumir que els esquerrans/es són poquets al món (actualment un 10%) i no encaixen amb la considerada “normalitat”.

Històricament, se’ls ha associat al “mal”, a la mala salut i fins i tot a Satanàs! Davant aquest panorama, en molts llocs, es forçava als nens/es esquerrans/es a utilitzar la mà dreta a cops de regla, crits i marginació. Eren mals dies pels anomenats “sinistres” (mot derivat de la paraula llatina “sinistram” (esquerra)).

A plogut molt, i gràcies a moltes personalitats esquerranes, ja no són vistos com a “bestioles rares”. Albert Einstein, Angelina Jolie, Rafa Nadal, Bill Gates, Lady Gaga, Marie Curie, Lionel Messi, la Reina Isabel II d’Anglaterra, …. la llista és infinita!

Els fabricants més democràtics ofereixen material escolar per esquerrans/es, on a continuació us n'expliquem uns quants.

Llista de Material Escolar

Maquineta per Esquerrans

1. Afila-llapis

Un dels productes escolars més “intransigents” amb els esquerrans/es és la maquineta. En el mercat, la majoria estan pensades per dretans/es, però hi ha algunes marques que fan maquinetes per esquerrans/es.

En què es diferencia?

En la direcció de la fulla. En mirar cap a l’altra banda, permet als esquerrans/es poder girar el llapis en el sentit contrari a les agulles en la seva posició natural.

La marca Maiped fabrica l'afila-llapis Igloo per esquerrans/es.

Tisores per esquerrans
2. Tisores

L’ergonomia de les tisores fa que els que no són dretans/es els sigui molt incòmode tallar, o simplement els obliga a utilitzar la seva mà “dolenta”.

La casa Faibo té 2 models:
Tisores Oficina per esquerrans/es i Tisores Escolars per esquerrans/es
.

A vegades tenim material escolar del qual no som conscients que poden servir per a les dues mans. Això passa amb les
Tisores Escolars Kaikut. El seu disseny simètric permet ser utilitzat en les 2 mans de manera còmoda. Segurament les heu utilitzat en alguna ocasió.

Llapis per esquerrans

3. Llapis

La majoria de llapis són per les 2 mans, però això ja no es compleix quan entrem en productes ergonòmics. Stabilo va crear el llapis Ergonòmic Easygraph per esquerrans/es i dretans/es. El seu disseny té uns guies que s’adapten als dits. Depenent del model, les guies tindran una direcció o una altra.

Bolígrafs per esquerrans

4. Bolígrafs

No explicarem un bolígraf específic per esquerrans/es, però sí que destacarem els bolígrafs amb tinta d'assecat ràpid. Evitaran als esquerrans/es que “arrosseguen” la mà per sobre el paper a l'escriure, d’escampar la tinta del bolígraf.

Un exemple és el
bolígraf Uniball Jetstream d'assecat ultra ràpid.