Material per modelar

Els materials i pasta de modelar més utilitzats en tallers

En el mercat hi ha diferents materials per poder fer manualitats de modelar. Us expliquem els més utilitzats.

Material per tallers de modelatge

Els tallers de modelatge són la canya! És poden fer infinitats d'objectes per decorar o per un ús pràctic. En el mercat podreu trobar diferents materials per fer aquests tallers, però tots ells tenen unes característiques i resultats únics!

Per aportar una mica de llum hem realitzat una llista amb els diferents materials per modelar que podeu utilitzar.

Llista de material per modelar

Plastilina

És segurament un dels materials més utilitzats a l'escola. Aquesta plastilina és més dura que les altres, però es conserva més temps. És un material que com més s'utilitza més s'estova. Està pensada per fer manualitats com ara figures de pessebre, formes geomètriques i objectes en general.

Veure plastilina Jovi

Plastilina tova

Aquest tipus de plastilina és més tova i serveix per fer tallers amb motlles o fer "menjars" com ara els "espaguetis". Al ser més tova, és més fàcil de treballar i tallar, però s'ha de guardar bé, ja que si no, s'endureix i ja no es pot utilitzar (almenys per fer tallers d'aquest tipus).

Veure blandiver soft dought de Jovi

Pasta modelar de colors

Pasta de modelar de colors

Aquestes pastes de modelar estan entre la plastilina i la pasta de modelar. Es pot treballar com una plastilina i al cap d'una estona s'asseca i s'endureix. Es poden fer tallers de figures, clauers o lletres per l'habitació, per exemple. Les trobareu en diferents colors.

Veure pasta de modelar plus

Pasta de modelar

Pasta de modelar blanca, gris o terracota

Aquestes pastes de modelar, tenen el mateix procés que les explicades abans. Pots treballar el material, donar-li forma i la deixes assecar perquè s'endureixi (més o menys 24h). La diferència és que aquestes pastes les trobareu en color gris, blanc o terracota (segons marca). D'aquesta manera, un cop endurides, es poden pintar.

Veure pasta Das
Veure pasta blanca Jovi
Veure pasta gris Jovi

Paper Maixé

Si no vols preparar des de 0 el paper maixé (triturar diaris, mullar-los i barrejar-los en cola blanca), en tens de preparat. L'ús és el mateix que la pasta de modelar, però el resultat és diferent. Tindreu una figura encartonada i lleugera. La podreu polir, pintar o deixar-la tal com ha quedat en assecar-se.

Veure paper maixé Sio-2
Veure paper maixé Jovi

Fang Escolar

Fang

No fa falta presentar gaire el fang, ja que segurament en algun moment de la vostra vida heu fet un taller amb aquest material. Fresc, color terracota i molt modelable. Es pot deixar assecar-se a l'aire o ficar-lo al forn.

Veure fang Sio-2
Veure fang blanc Sio-2

A part del material de modelar, teniu els seus complements. Hi ha els motlles com ara lletres, formes d'animals o fruites, hi ha les eines especialitzades, per a petits i grans que són uns fanàtics d'aquestes manualitats. Amb aquestes eines podreu retallar, buidar i donar forma a les vostres creacions de forma més fàcil.

Podeu veure tots aquests materials i altres a la nostra secció de modelatge, clicant aquí.