Retoladors tot terreny

Retoladors tot terreny per pintar pedres, vidres, fustes, teixits i altres materials

Comparativa entre Giotto Decor i Posca

Retoladors Posca i Giotto Decor

Podríem afirmar que hi ha tants retoladors diferents com dies té l’any i no ens equivocaríem! Dins el món dels retoladors, en destaquem uns què poden pintar sobre gairebé qualsevol superfície, sigui una pedra, una fusta o el vidre de la finestra de la cuina.

Dins la varietat que hi ha parlarem de les 2 marques que coneixem i comercialitzem, Giotto i Posca.

Retoladors Giotto, Posca i les seves coses en comú

Retoladors Posca i Giotto - Comparativa

1. Els seus colors són amb base d’aigua.

2. Es poden barrejar amb aigua fent un efecte d’aquarel·la. Recordeu que el paper normal amb aigua es desfà!

3. Poden pintar sobre paper, cartró, vidre, fusta, pedra, plàstic, metall, pasta per modelar, ceràmica, terracota, porcellana, i gairebé qualsevol material.

4. Sobre superfícies poroses, no es poden esborrar o ens costarà molt de treure.

5. Sobre superfícies llises (vidre, plàstic llis, …) es poden esborrar amb un drap humit.

6. Tenen puntes molt resistent.

7. Són de fàcil treure de les mans pintades.

8. No són tan fàcils de treure de la roba pintada.

Diferències entre Giotto Decor i Posca

Giotto Decor Materials:

Retoladors Giotto Decor MaterialsTé una varietat de 12 de colors.
Té una punta talla mitjana, que permetrà fer dibuixos més de detall o pintar grans superfícies.
Són resistent i tenen tap de seguretat ventilat.
Són més econòmics que els POSCA.
Estan pensats per un ús esporàdic, inicial o per fer tallers escolars o de lleure.

Veure els retoladors Giotto Decor

Giotto Decor Metallic

Retoladors Giotto Decor MetallicTenen les mateixes característiques que els Decor Material.
Hi ha 5 colors metàl·lics diferents:
Daurat, platejat, verd, magenta i blau.
Són perfectes per decoracions de festa i de Nadal.

Uni-Posca:

Retoladors PoscaTé una gran varietat de colors que varien segons model.
Té una gran varietat de puntes especialitzades (gruixudes, fines i brush).
Són més cars que els Giotto.
Es poden fer servir per un ús inicial o esporàdic, però també per a un ús més professional o avançat de dibuix o decoració.

Veure retoladors Posca:
PC-3M / PC-3M PurpurinaPC-5M / PC-8K

Puntes mida Retoladors Posca

Més coses ...

+ Les 2 marques comercialitzen productes de gran qualitat, però els Giotto han apostat per un retolador més de “batalla” i un ús més esporàdic. Els POSCA ho han fet per un producte més especialitzat i amb molta més varietat.

+ Aquesta diferència ho notem amb la informació que ens proporcionen. POSCA ens dóna molts consells i explicació del producte. En canvi Giotto, a l'oferir un sol tipus, no necessita fer tantes explicacions.

+ Us fem un breu resum de la informació de POSCA que segurament us servirà per a retoladors Giotto. La següent informació és extreta de posca.com

Preparació i manteniment dels retoladors POSCA:

> Abans de començar i amb la punta tapada, moveu el retolador de dalt a baix perquè la tinta quedi ben escampada per dins el retolador.

> Proveu el nivell de tinta en un paper a part abans de començar. Pinteu vàries vegades fins que veieu que deixa anar la quantitat de tinta correcta. El traç ha de ser net.

> Amb un drap net podeu netejar la punta de pintura sobrant o talls de brutícia. Si mentre pinteu, el retolador va perden intensitat de tinta, tapeu-lo amb el tap, i tornar a remenar-lo de dalt a baix.

> La majoria de puntes Posca tenen recanvis en cas que es facin mal bé. Puntes que es poden canviar: PC-1M, PC-3M, PC-5M, PC-7M, PC-8K, PC-17K

> Si una punta POSCA s’ha assecat per què no s’ha tapat, submergiu-la en un got amb aigua unes hores.