Les noves aules escolars

El mobiliari escolar
de les aules del futur

Com modificarà les aules les noves tendencies educatives?

VEX EXP - Robòtica Escolar per ESO i Batxillerat

El canvi de les aules escolars és un tema cada cop més rellevant a l'educació moderna. Amb la tecnologia avançant ràpidament, és important considerar com aquests canvis afectaran l'aprenentatge a l'aula.

Una de les tendències més evidents en el futur de les aules escolars és l’ús cada vegada més comú de la
tecnologia educativa. Els estudiants tenen accés a una varietat d'eines digitals, com ara tauletes i ordinadors, per ajudar-los en el seu aprenentatge. Aquestes eines permetran als estudiants accedir a una varietat de recursos educatius en línia, com ara vídeos educatius i jocs interactius, i també els permetran col·laborar amb els seus companys i mestres en temps real.

Una altra tendència important en el futur de les aules escolars és la personalització de l’aprenentatge. Els mestres i el personal educatiu treballaran en col·laboració estreta amb els estudiants per desenvolupar plans d'estudi personalitzats que s'adaptin a les necessitats i habilitats individuals de cada estudiant. Això ajudarà a garantir que cada estudiant rebi una educació que s'adapti a les seves necessitats individuals i els ajudi a assolir el màxim potencial.

A més a més, les noves aules escolars també estan dissenyades per ser més inclusives i accessibles per a tots els estudiants, independentment de les seves habilitats o necessitats. Això inclourà l’ús de tecnologies assistides, com lectors de pantalla i teclats adaptats, per ajudar els estudiants amb discapacitats a participar plenament en l’aprenentatge.

Mobiliari escolar

Aules escolars pilot

Des d'INTEF (Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado) o des del projecte Smart Classroom de la UOC, es varen fer proves pilot de com havien de ser aquestes aules per seguir les noves tendències en ensenyament.

Plànol aula escolar

Característiques de les noves classes

1. Colors neutres i sense elements de distracció (quadres o cartells a la paret).
2. Entorns per sentir-se com a casa (sofàs, estora i llum càlida).
3. Espais per fer presentacions, creacions, desenvolupament, exploració i interacció.

4. Mobiliari polivalent.
5. Disposició pupitre en posició de col·laboració.
6. Espais diàfans.

Què es pretén amb aquests canvis?

1. Alumnes en un ambient relaxat per estar més oberts a aprendre.
2. Alumnes més autodidactes.
3. Classes dinàmiques i polivalents.
4. Mestres que acompanyin i ajudin a l'aprenentatge de l'alumne, més que explicar teoria i supervisar.
5. Fusió d'un aprenentatge tecnològic amb l'aprenentatge analògic.

En conclusió, el futur de les aules escolars es troba en constant evolució i canvi. Amb l'ús cada vegada més comú de la tecnologia educativa, la personalització de l'aprenentatge i un enfocament en la inclusió i l'accessibilitat, les aules escolars estaran més ben equipades per ajudar els estudiants a assolir el màxim potencial.